SVE en Siesta* roepen betrokkenen op mee te denken over de invulling van het gebied aan weerszijde van de Eem.

In februari heeft de SVE het Burger Initiatief mogen presenteren over de invulling van het gehele gebied tussen Eem en Spoor – als input voor de ontwikkeling van het gebied aan weerszijde van de Eem - in de Amersfoortse gemeente raad (4 februari, 2020).

Als SVE proberen we (pro-)actief betrokken te worden bij de gemeentelijke plan- en besluitvormingsprocessen, die van invloed zijn op de ontwikkeling van het gebied aan weerszijde van de Eem. Om mee te denken hebben we, in samen werking met Siesta, een Burger Initiatief bij de Amersfoortse gemeenteraad ingediend. Het voorstel is om een Beeld-Kwaliteit-Schets gezien vanaf het water voor de Eem-oevers maken.

Ons plan wil zoeken naar brede betrokkenheid onder vertegenwoordiging van bewoners en bedrijven en anderen, zoals de bij dit gebied betrokken organisaties. Met de schets wil de SVE pro-actief mee denken met de gemeenten en de gemeente input te geven voor haar planvorming over het gebied aan weerszijde van de Eem.

De SVE zoekt naar medestanders, die haar doelstellingen delen en zich hiervoor in woord, daad of financiële zin willen uitspreken. Onderstaande brief wordt daarom verspreid onder een ieder die op een of andere manier verbonden is met de Eem in Amersfoort, als aanwonende, als vaarder, als betrokkene bij het beheer, als watersporter, of anderszins als belanghebbende of geïnteresseerde. We willen u graag in de gelegenheid stellen om wensen of ideeën kenbaar te maken.

klik hier

De correspondentie met het College van Amersfoort kunt u hier ook nalezen:

klik hier

De SVE en Siesta willen in april een discussieavond hierover organiseren. Daarom roepen we een ieder op haar of zijn input in email naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. te sturen, het liefst voor 17 maart, maar uiterlijk 1 mei a.s.. Uiteraard nodigen we u ook van harte uit om aanwezig te zijn op de discussieavond. Ook hiervoor kan u zich via het secretariaat aanmelden.

Ons contact-adres

*Siesta – Stichting industrieel erfgoed in de stad Amersfoort